Ważne informacje o koronawirusie (COVID-19)

Zaktualizowano: 1 kwietnia 2020 r. | 12:40 


Uważnie przyglądamy się rozwojowi wydarzeń związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa (COVID-19), gdyż zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników jest dla nas największym priorytetem. Zgodnie z wytycznymi MSZ oraz dynamicznie zmieniającą się sytuacją, podróże zagraniczne obecnie nie są możliwe. W związku z tym zdecydowaliśmy się odwołać wszystkie rezerwacje, które miały rozpocząć się w terminie do 23 kwietnia oraz przesunąć daty otwarcia niektórych z naszych campingów. Będziemy nadal dostosowywać nasze działania do wytycznych rządu i instytucji zdrowia publicznego tak, by minimalizować zagrożenie zdrowia naszych klientów oraz rozprzestrzenianie się koronawirusa. Na bieżąco kontaktujemy się z wszystkimi klientami, których rezerwacje zostały dotknięte powyższymi restrykcjami. Staramy się to robić najpóźniej na 2 tygodnie przed datą wyjazdu wysyłając e-mail ze szczegółowymi informacjami. Na wszystkie wpłacone środki wystawiamy notę kredytową (voucher), dzięki której zostają one przeniesione na kolejne wakacje. Można je wykorzystać na wakacje w sezonie 2020 lub 2021, aż do 30.09.2021. Robimy wszystko, aby już w maju tego roku istniała możliwość dokonywania rezerwacji na sezon 2021. 


Obecnie otrzymujemy od Was mnóstwo wiadomości email, za które dziękujemy. Bardzo prosimy jednak o wyrozumiałość i ograniczenie kontaktowania się z nami w tej chwili, aby umożliwić nam skontaktowanie się z klientami, których wakacje miały rozpocząć się najwcześniej. Bardzo dziękujemy za wyrozumiałość.

 

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Was pytania: 


1. Gdzie mogę sprawdzać aktualne wytyczne dotyczące zagrożenia związanego z koronawirusem oraz podróżowania w obecnej sytuacji?


Wszystkie aktualne informacje można znaleźć na stronie rządowej: https://www.gov.pl/web/koronawirus oraz na stronie Głównego Inspektoratu Sanitarnego: https://gis.gov.pl/aktualnosci/.


2. Jakie opcje zostaną mi przedstawione, jeśli moje wakacje nie mogą dojść do skutku?


Jeśli obecne regulacje uniemożliwiają realizację rezerwacji i pozostają takie do 2 tygodni przed datą rozpoczęcia pobytu, skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy rozwiązanie przeniesienia wpłaconych środków na kolejne wakacje. Wystawiona przez nas nota kredytowa (voucher) umożliwi wykorzystanie ich na nową rezerwację aż do 30.09.2021. 

Niestety, z powodu wyjątkowych okoliczności wywołanych przez wybuch koronawirusa (COVID-19), nie będziemy w stanie zaoferować Ci natychmiastowego zwrotu gotówki. Takie podejście jest spójne z postawą wielu innych biur podróży w całej Europie i wspierane przez rządową „tarczę antykryzysową”, której celem jest ochrona przyszłości branży turystycznej w Polsce. 


3. Co mam zrobić, jeśli podróżuję do miejsca docelowego, w którym występują przypadki koronawirusa, ale nie ma tam regulacji dotyczących podróżowania? 


Jeśli nie będzie regulacji dotyczących podróży do Twojego miejsca docelowego, nasza usługa będzie świadczona zgodnie z planem i obowiązywać będą standardowe warunki rezerwacji.


4. Co się stanie, jeśli moje wakacje nie będą możliwe, ponieważ wybrane miejsce docelowe będzie zamknięte? 


W takiej sytuacji postaramy się znaleźć alternatywne wakacje, jednak zdajemy sobie sprawę, że zwiększone kontrole i ograniczenia wprowadzane w wielu europejskich krajach mogą mieć wpływ na jakość wakacji naszych klientów.  Bacznie obserwujemy więc sytuację dostosowując do niej nasze rozwiązania. Jeśli lokalizacja zostanie zamknięta lub pozostaną wprowadzone znaczące kontrole i ograniczenia, na 2 tygodnie przed terminem podróży skontaktujemy się z Tobą w celu omówienia możliwych opcji.


5. Zarezerwowałem samolot/samochód/prom. Czy jestem w jakiś sposób chroniony? 


W przypadku wszelkich rezerwacji dotyczących podróży, takich jak loty, prom lub wynajem samochodu, zawieranych z firmą inną niż Eurocamp, do Was należy  egzekwowanie swoich należności. Firmy te będą miały własne zasady dotyczące powstałych roszczeń.


6. Co się stanie jeśli zdecyduję, że nie chcę podróżować? 


Jeśli obowiązujące regulacje nie będą skutkowały brakiem możliwości podróżowania, wakacje będą podlegać standardowym warunkom rezerwacji oraz będą obowiązywać umieszczone w nich opłaty za anulowanie. Jeśli jednak masz poważne obawy związane z wyjazdem, możemy zmienić Twoją rezerwację na alternatywne miejsce docelowe lub wakacje w późniejszym terminie w sezonie 2020 r. Dokonanie takiej zmiany będzie bezpłatne, jednak możesz ponieść dodatkowe koszty związane z różnicami cen.


7. Nadszedł termin płatności za moje wakacje. Czy powinienem zapłacić już teraz?


Zdajemy sobie sprawę, że obecna sytuacja, bardziej niż kiedykolwiek, wymaga elastyczności i zrozumienia sytuacji klienta, dlatego też zmieniamy termin końcowej płatności dla wszystkich rezerwacji w 2020 roku. Pełna płatność będzie teraz wymagana 6 tygodni przed datą wyjazdu, zamiast ujętych w warunkach rezerwacji 12 tygodni. 


8. Zostałem skierowany na kwarantannę, czy mogę odwołać moje wakacje? 


W takiej sytuacji skasowanie rezerwacji podlega standardowym opłatom za anulowanie, jednak jeśli jest to wymóg medyczny i może zostać zweryfikowany przez twojego lekarza rodzinnego, powinieneś skontaktować się z ubezpieczycielem podróży, aby sprawdzić, czy pokryje on koszty anulowania. 


9. Co mam zrobić, gdy jestem na wakacjach i na terenie campingu zostaną stwierdzone przypadki koronawirusa? 


Jeśli na terenie, na którym spędzasz wakacje powstanie zagrożenie, nasz zespół zastosuje się do wytycznych lokalnych władz. Prosimy o przestrzeganie wszelkich wprowadzonych dodatkowych środków kontroli. W przypadku wystąpienia objawów, nawet łagodnych, należy postępować zgodnie z zaleceniami instytucji zdrowia publicznego. 


10. Jakie środki ostrożności powinienem podjąć przed wyjazdem? 


Zalecamy zapoznanie się z ogólnymi wytycznymi dla podróżnych na stronie Głównego Inspektoratu Sanitarnego oraz zapewnienie sobie odpowiedniej ochrony ubezpieczeniowej. Polisy ubezpieczeniowe różnią się między sobą, dlatego wskazane jest skontaktowanie się z firmą ubezpieczeniową w celu wyjaśnienia, jaką ochronę zapewnia ona w sytuacjach związanych  z rozprzestrzenianiem się koronawirusa